KOMMUNIKASJON – lederens viktigste virkemiddel

Få gjennomslag – løs og unngå konflikter

Når ordene sier én ting og tonefall og kroppsspråk noe annet, får vi dobbel kommunikasjon.

I slike tilfeller skapes forvirring og usikkerhet og forskning viser at vi oftest tror mer på den ikke-verbale enn den verbale kommunikasjonen. Dårlig tid og ufullstendig informasjon gir “støy på linja”. Få kompetanse og inspirasjon i en workshop hvor vi gjennomgår alle elementene i dialogen og kunsten å kommunisere.

En praktisk tilnærming til kunsten å kommunisere, påvirke og bli lyttet til.

Du får kompetanse, påfyll og inspirasjon i et kurs eller workshop hvor vi gjennomgår alle elementene i konstruktiv dialog og kommunikasjon. Passer for ledere, HR, teamledere.  Varighet 1/2 eller 1/1 dag avhengig av behov.

-Dyktige ledere evner å kommunisere et bilde av fremtiden og som andre vil være en del av

-God kommunikasjon får med folk som i prinsippet kunne ha valgt å gjøre noe annet

-Det største problemet med en samtale er illusjonen om at den fant sted

Workshop om kommunikasjon og dialog

  • Verdien av en konstruktiv dialog

  • Samtalens tre steg

  • Felles for alle konstruktive samtaler

  • De tre hoveddelene i et godt budskap

  • Hvordan overbevise?

  • Gi og motta tilbakemeldinger

  • Hvordan møte innvendinger?

  • Stemme og kroppsspråk

  • Aktiv lytting og åpne spørsmål

  • Håndtering av vanskelig spørsmål

Bakgrunn

I mange år jeg lest, lært, lyttet og observert for å forstå essensen i et godt budskap. Som markedsdirektør og skribent har innsikt og interesse for kommunikasjon vært helt avgjørende for å lykkes min jobb.

Formelt sett lærte jeg retorikk på BI av Maria Isaksson førsteamanuensis ved Institutt for kommunikasjon og kultur og med doktorgrad innen tverrkulturell argumentasjon. 

Ta kontakt

    Ditt navn
    Din epost
    Din melding til meg

    Ja, send meg artikler om HR, ledelse og kommunikasjon (maks. en e-post per måned). Din informasjon blir ikke delt.