KOMMUNIKASJON – lederens viktigste virkemiddel
Få gjennomslag – løs og unngå konflikter
Når ordene sier én ting og tonefall og kroppsspråk noe annet, får vi dobbel kommunikasjon.
I slike tilfeller skapes forvirring og usikkerhet og forskning viser at vi oftest tror mer på den ikke-verbale enn den verbale kommunikasjonen. Dårlig tid og ufullstendig informasjon gir “støy på linja”. Få kompetanse og inspirasjon i en workshop hvor vi gjennomgår alle elementene i dialogen og kunsten å kommunisere.
En praktisk tilnærming til kunsten å kommunisere, påvirke og bli lyttet til.
Du får kompetanse, påfyll og inspirasjon i et kurs eller workshop hvor vi gjennomgår alle elementene i konstruktiv dialog og kommunikasjon. Passer for ledere, HR, teamledere. Varighet 1/2 eller 1/1 dag avhengig av behov.
-Dyktige ledere evner å kommunisere et bilde av fremtiden og som andre vil være en del av
-God kommunikasjon får med folk som i prinsippet kunne ha valgt å gjøre noe annet
-Det største problemet med en samtale er illusjonen om at den fant sted
Workshop om kommunikasjon og dialog
Bakgrunn
I mange år jeg lest, lært, lyttet og observert for å forstå essensen i et godt budskap. Som markedsdirektør og skribent har innsikt og interesse for kommunikasjon vært helt avgjørende for å lykkes min jobb.
Formelt sett lærte jeg retorikk på BI av Maria Isaksson førsteamanuensis ved Institutt for kommunikasjon og kultur og med doktorgrad innen tverrkulturell argumentasjon.
Ta kontakt